Consells per estalviar (5): servei comercial i tècnic


Ja hem remarcat vàries vegades en aquest bloc la importància de tenir un mateix proveïdor de màquines i de servei tècnic.

Els avantatges econòmics són molts. Per una banda, el coneixement del producte escurça els temps de reparació. Tenir estoc de recanvis originals fa que aquestes reparacions siguin més ràpides i de més qualitat. Evita tenir les màquines aturades per no tenir la peça adequada. Estalvia diners en ports...

El cas de la fotografia és el d'un client que va comprar un grill elèctric a una comercial sense servei tècnic. Quan va arribar una avaria el va portar a una segona empresa perquè el reparés. Dos mesos més tard la màquina tornava a estar avariada de la mateixa zona. Després ens l'han portat a nosaltres i ens hem trobat que li van canviar els cables i que no van posar els adequats, ni per secció ni per protecció a la temperatura. I per canviar-li la resistència, al no treballar habitualment amb aquesta marca, hem hagut de pagar 25€ de ports i 3 de reembors.

Si el client ens hagués comprat a nosaltres el grill, s'hagués estalviat la primera reparació mal feta i els ports i reembors de la segona reparació. A més, tenim resistències en estoc dels nostres grills, per tant, en menys d'una hora la màquina hagués tornat a estar en funcionament.

Una altre avantatge de tenir un servei comercial i tècnic comú és que podem aconsellar amb coneixement el que necessita cada client, ja que coneixem perfectament que és el que estem venent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada