Consells per millorar el negoci (1): tripadvisor


De cara a augmentar el nostre volum de negoci, és imprescindible tenir una bona posició a internet. La major part de restaurants utilitzen per a la seva promoció el facebook. Això és molt útil per recordar al nostre client habitual que estem allà, però és molt difícil arribar a nous clients de forma efectiva.

En canvi, internet està plena de pàgines que sí que ens poden generar clients de manera inmediata i gratuïta. Tripadvisor s'ha posicionat com un dels millors portals per aquest fi. Els mòbils han facilitat la recerca d'informació instantània, al moment i lloc que ho necessitem. Abans era habitual veure, en llocs turístics, als clients recorrent les façanes dels locals, llegint les pissarres i mirant des de fora el local. Ara la imatge s'ha transformat en turistes que miren el mòbil buscant aquell local del que tant bé en parlen a internet. I la nostra funció ha de ser sobresortir entre tota l'oferta de la zona. Una bona puntuació i uns bons comentaris ens asseguraran una clientela que entrarà pràcticament directe al local sense comparar amb la competència.

Deixarem de banda comentaris obvis sobre fer bé la nostra feina i el tracte amb el client, ja que pressuposem que això ja ho tenim en compte perquè el nostre negoci funcione adequadament.

El primer pas a fer per millorar la nostra situació a internet és registrar-nos com a propietaris del nostre negoci a https://www.tripadvisor.es/Owners

Si el nostre negoci no existeix al llistat de tripadvisor el podrem afegir. Podrem enllaçar el nostre web o facebook (això també farà millorar el posicionament a les recerques de google). És important ser el més acurats possible complimentant el formulari, donant informació precisa i mantenint-la actualitzada sobre el tipus de cuina, preus o tot allò que considerem important.

A partir d'aquí, ja tindrem un nou aparador a internet, de manera que quan algú ens busqui a nosaltres o a la nostra zona, apareixerem a les cerques de google o de tripadvisor.

Hem de seguir tots els comentaris que es vagin publicant sobre el nostre local. És bo respondre als comentaris positius (inclús fa millorar lleugerament la nostra posició al rànquing de locals millor valorats). Però encara és més important respondre als comentaris negatius. Si algun client fa un comentari negatiu hem de procurar gestionar-lo adequadament, reconeixent els errors i corregint-los o responent al client de forma correcta. Mai ens hem d'enfrontar a un client descontent, però sí intentar que no quedi un mal comentari sense resposta. Penseu que la majoria d'usuaris de tripadvisor llegiran els comentaris negatius, mentre que dels positius només es miraran els últims. Si considereu que una mala crítica no té fonaments podeu fer ús de l'opció "Informar de un problema en esta crítica" i potser amb un bon argument la podreu anul·lar. També podeu revisar les normes de tripadvisor (enllaç) per veure si s'infringeix alguna per poder-la anular.

A més de la quantitat de comentaris, també és important l'antiguitat d'aquests. Per això pot ser una bona idea encetar campanyes al facebook per incitar als nostres clients habituals a valorar-nos a tripadvisor. També ens pot beneficiar participar als fòrums de tripadvisor, tot i que per això ja es necessita més temps.

Per aquells que pensen que poden valorar-se positivament ells mateixos, tingueu en compte que l'empresa compta amb més 100 treballadors dedicats a buscar comentaris falsos i que això perjudicarà la vostra posició al rànquing.

Podeu trobar més consells sobre com gestionar el vostre negoci a tripadvisor als següents enllaços:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada