Consells per muntar un bar / restaurant (3): Decorador, claus en mà, franquícia o per lliure?



Ara que ja hem escollit un local i sabem que hi podem muntar el negoci que volem, arriba una de les etapes més dures del camí, i és que els mal de caps que ens generarà superaran amb escreix les expectatives. Haurem de gestionar papers, fer tràmits amb l'administració, organitzar grups de professionals de diferents empreses, prendre decisions importants que condicionaran definitivament el vostre negoci...

Segons com ho encarem pot ser una etapa molt bonica i il·lusionant, però hem de ser realistes i saber que tindrem entrebancs i hem d'estar preparats per enfrontar-los. Això ho podrem fer de diferents maneres.

Podem agafar una franquícia. Això, en principi, ens assegura un assessorament, tant en el moment del muntatge com en el funcionament del negoci. Hem de tenir cura, perquè hi ha molts tipus d'empreses franquiciades, unes s'encarreguen només del muntatge, altres marquen unes pautes estètiques i només proporcionen els productes, altres són senzillament una marca... Si ens decantem per una franquícia hem de tenir molt clar què ens oferirà, pagarem un preu més alt, així que hem de valorar els serveis i valors que ens donarà i saber el que haurem de pagar quan el negoci estigui en funcionament.

Decoradors o claus en mà. Molts decoradors subcontracten empreses de serveis (pintors, fontaners...) i això pot ser bo o no, tot depèn de la gestió que en facin. En general acabarem pagant un preu més alt, però potser compensarà si totes les empreses estan ben coordinades. Molts decoradors es limiten a subcontractar i cobrar comissions, així que hem de vigilar que contractem amb una empresa fiable que treballi amb gent de confiança i que gestione les relacions entre les diferents empreses. 

Per lliure. Aquesta és la manera que considerem més encertada, és la més econòmica, però també la que ens demanarà més implicació. D'aquesta forma podem contractar un decorador si volem el seu ajut en el disseny del local, però els altres professionals els podrem escollir nosaltres i treballar amb gent de la nostra confiança. Hem de fugir de contractar senzillament a qui ens presenti el millor pressupost, ja que hi ha moltes maneres de tergiversar-lo i presentar números que mai s'acabaran complint. 

Aconsellem parlar amb tots els coneguts possibles, i preguntar també als professionals als qui tinguem confiança. Evidentment que s'ha de fer un pressupost, però hem d'intentar que sigui el més ajustat possible a la realitat i que s'acabi complint. És una pràctica freqüent de moltes empreses obviar partides que acabaran sent necessàries per abaratir els pressupostos.

És necessària una confiança plena entre el client i el professional, ja que moltes decisions les prendrem aconsellats per l'altra empresa.

L'opció de muntar el nostre negoci per lliure ens permetrà envoltar-nos dels millors professionals de cada camp i obtenir el preu més baix.

Si heu seguit els nostres consells ja tindreu el contacte d'una empresa subministradora de maquinària que us haurà donat el vistiplau al local, però si no la teniu, busqueu-la abans de començar a moure res. 

A Ramírez Hostaleria som especialistes en el disseny de locals d'hostaleria i, a banda de la comercialització i manteniment de la maquinària, dissenyem i aconsellem als clients en les noves obertures. A més a més, fem un seguiment de l'obra per assegurar-nos que tot s'està fent d'acord amb les normatives i necessitats del client.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada